Este posibil să arzi grăsimea localizat?

17 Septembrie, 2020
Aportul de cofeină este asociat cu rezultate mai bune atunci când vine vorba de scăderea în greutate, atât timp cât este însoțit de o dietă sănătoase și exerciții fizice.

O mare parte a populației are același obiectiv atunci când vine vorba de dietă: reducerea țesutului adipos. Marea întrebare este dacă este sau nu posibil să arzi grăsimea localizat.

În funcție de somatotip, fiecare individ acumulează o cantitate mai mare de grăsime în diferite zone ale corpului. De regulă, bărbații sunt mai predispuși să acumuleze țesut adipos în partea superioară a corpului. În schimb, femeile sunt mai predispuse la depozitarea grăsimii pe coapse și șolduri.

Când vine vorba de un protocol pentru reducerea țesutului adipos, cel mai important pas este stabilirea unei diete hipocalorice care să acționeze în favoarea producției de energie. În acest fel, vei arde mai multă energie decât consumi. Acest lucru face ca organismul să își folosească rezervele stocate sub formă de țesut adipos pentru a produce energie.

Nu este posibil să arzi grăsimea localizat

Multe planuri de antrenament și diete oferă rezultate cu privire la o anumită zonă a corpului. Cu toate acestea, nu este posibil să scapi de grăsime la nivel local. Reducerea țesutului adipos are loc numai într-un mod global și proporțional. Nu există niciun mecanism metabolic care să-ți permită să reduci grăsimea doar dintr-o anumită zonă a corpului.

Când vine vorba de reducerea grăsimii corporale, cea mai bună opțiune este să adopți o dietă echilibrată și variată. În plus, trebuie să faci mișcare frecvent. Exact asta ne recomandă un articol publicat în revista Current Gastroenterology Reports. Inclusiv exercițiile de forță ajută la creșterea producției de energie și la maximizarea pierderii în greutate.

Îți recomandăm:

Cele mai bune fructe pentru slăbire

Nu este posibil să arzi grăsimea localizat

Nu fi obsedat de arderea grăsimilor

Deși arderea țesutului gras are legătură cu îmbunătățirea stării generale de sănătate, este important să nu facem o obsesie din acest obiectiv. Prioritatea ar trebui să fie dezvoltarea obiceiurilor alimentare care reduc riscul de a dezvolta boli, potrivit unui studiu publicat în International Journal of Epidemiology.

Trecerea la obiceiuri nutriționale mai sănătoase duce, de obicei, la pierderea în greutate. Cu toate acestea, ar trebui să evaluezi câtă mâncare consumi și cât de mult sport practici.

Suplimentele pentru slăbit

Așa cum am spus mai sus, nu există nicio modalitate de a scăpa de grăsime doar în anumite zone ale corpului. Cu toate acestea, anumite substanțe și suplimente pot sprijini dieta și exercițiile fizice.

Prima dintre acestea este cofeina, pe care o poți consuma sub formă de capsule, ceai sau cafea. Aportul regulat al acestui alcaloid este asociat cu o reducere mai mare a țesutului adipos. Mai mult, cofeina contribuie și la îmbunătățirea temporară a funcției cognitive. Discută cu un specialist în domeniul nutriției înainte de a include mai multă cofeină în dieta ta zilnică.

O altă substanță care poate favoriza pierderea în greutate este capsaicina. Aceasta este un element prezent în ardeii iuți. Prin urmare, includerea alimentelor picante în dietă poate contribui la o reducere mai mare a țesutului adipos. Această strategie este simplă și ușor de implementat.

Acestea fiind spuse, trebuie să ai grijă la suplimentele consumate. În multe cazuri, dovezile privind eficacitatea lor în reducerea grăsimii corporale sunt rare sau nule. De fapt, unele dintre aceste produse pot avea efecte secundare negative la anumite persoane, cum ar fi tahicardia.

Citește mai mult:

Reducerea carbohidraților în curele de slăbire

Ceașcă de cafea și boabe

Poți să arzi grăsimea, dar nu localizat

După cum am spus mai sus, nu este posibil să scapi de grăsime în mod localizat. Așadar, pentru a scăpa de „anvelopa de rezervă”, trebuie să-ți reduci procentul total de grăsime corporală. Însă acest lucru nu este la fel de complicat pe cât poate părea la început.

Cheia constă în dobândirea unor obiceiuri alimentare mai sănătoase, fără a fi obsedat de pierderea în greutate. Prin simpla creștere a aportului de legume și reducerea consumului alimentelor ultraprelucrate vei observa o mare diferență atunci când vine vorba de atingerea obiectivului.

În același timp, anumite substanțe pot crește efectele exercițiilor fizice și ale dietei asupra pierderii în greutate. Cofeina și capsaicina sunt două dintre cele care funcționează. Vestea bună este că poți găsi aceste substanțe în alimentele care provin din natură!

  • Obert J., Pearlman M., Obert L., Chapin S., Popular weight loss strategies: a review of four weight loss techniques. Curr Gastroenterol Rep, 2017.
  • Aune D., Giovannucci E., Boffetta P., Fadness LT., et al., Fruit and vegetable intake and the risk of cardiovascular disease, total cancer and all cause mortality a systematic review and dose response meta analysis of prospective studies. Int J Epidemiol, 2017. 46 (3): 1029-1056.