7 exerciții pentru a reduce burta lăsată
 

7 exerciții pentru a reduce burta lăsată

Pe lângă exercițiile fizice, pentru a reduce burta lăsată, este esențial să avem grijă de igiena posturală și să fim constanți în menținerea unor obiceiuri de viață sănătoase.
7 exerciții pentru a reduce burta lăsată

Ultima actualizare: 02 Mai, 2022

Burtica lăsată este o problemă estetică care poate afecta atât femeile, cât și bărbații și se poate avea mai multe cauze. De exemplu, poate apărea după ce am slăbit mult în scurt timp, după ce am născut sau după un stil de viață sedentar și o alimentație proastă. Din fericire, există 7 exerciții eficiente și simple pentru a reduce burta lăsată!

De ce apare burta lăsată?

Burtă după naștere

 

La prima vedere, există unele părți ale corpului, cum ar fi abdomenul, care par să „sufere” mai mult din cauza alimentației proaste și lipsei de exerciții fizice. Cu toate acestea, burta lăsată are și alte cauze.

În acest sens, un studiu publicat de International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders afirmă că există o componentă genetică care predispune la acumularea de grăsime abdominală, precum și patologii conexe. Totuși, nu este ceva ce o dietă echilibrată și sănătoasă, împreună cu exerciții fizice regulate, să nu poată rezolva.

Îmbătrânirea și sarcina, alți factori importanți

Pe măsură ce o persoană îmbătrânește, anumite părți ale corpului își pierd fermitatea. Acest lucru este normal, dar poate fi tratat cu o dietă adecvată, hipocalorică și proteică și cu activitate fizică, potrivit unui studiu publicat de Jurnalul Facultății de Medicină (Mexic).

În cazul femeilor, burta lăsată poate fi o consecință a sarcinii. În timpul sarcinii, pielea este întinsă și apoi „atârnă”. Un studiu publicat în Journal of Musculoskeletal and Neuronal Interactions recomandă ca mamele să facă exerciții localizate pentru a lucra această parte a corpului.

Diete restrictive și pierdere drastică în greutate

Persoanele care țin diete prea restrictive, în care slăbesc 10 kilograme sau mai mult într-o lună, pot ajunge să aibă pielea lăsată.

După cum explică o teză publicată de Universitatea Finis Terrae, dincolo de faptul că nu sunt bune pentru sănătate, aceste regimuri nu permit organismului să se adapteze la noul său volum și produc „exces” de piele care mai târziu atârnă inestetic.

Cele mai bune 7 exerciții pentru a reduce burta lăsată

Din tot ce am menționat mai sus, putem concluziona că o alimentație echilibrată și exercițiile fizice sunt cei doi piloni pentru a menține abdomenul ferm. Iată câteva exerciții care pot contribui la acest obiectiv:

Scândura

Exerciții pentru a reduce burta lăsată

 

Este un tip de exercițiu foarte recomandat deoarece ajută la întărirea mușchilor abdominali. O investigație publicată de Strength and Conditioning Journal afirmă că toate exercițiile izometrice – adică cele care nu necesită contracția sau extensia mușchilor – sunt eficiente și sigure pentru a antrena trunchiul.

Tehnica acestui exercițiu este foarte simplă:

  • Întindeți-vă cu fața în jos pe saltea și sprijiniți-vă coatele, antebrațele și mâinile.
  • Ridicați corpul și depărtați picioarele. Ideea este că trunchiul și picioarele să fie aliniate și paralele cu solul.
  • Mențineți poziția cât de mult puteți. Nu uitați să creșteți progresiv durata exercițiului.

Exerciții cardio

Fie că este vorba de jogging, ciclism, alergare sau box, exercițiile cardio sunt o altă modalitate bună de a lucra corpul. Potrivit unui studiu publicat în International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, exercițiile cardio sunt eficiente în reducerea nivelului de grăsime corporală, lucru care influențează aspectul zonei abdominale.

În general, se recomandă efectuarea acestora de cel puțin trei ori pe săptămână pentru a obține rezultatele dorite. Totuși, acest lucru va depinde de caracteristicile și obiectivele fiecărei persoane.

Abdomene oblice

Vă propunem un alt exercițiu abdominal localizat pentru a întări zona de mijloc și a evita burta lăsată. Se realizează astfel:

  • Întindeți-vă cu fața în sus pe saltea și îndoiți genunchii.
  • Sprijiniți gamba dreaptă pe coapsa stângă.
  • Îndoiți brațul stâng și duceți-l în spatele gâtului.
  • Răsuciți trunchiul astfel încât cotul stâng să atingă genunchiul drept.
  • Schimbați partea.

Fandări cu răsucire

Potrivit unui articol din Harvard Health Publishing, fandările funcționează pentru a întări mușchii picioarelor și ai feselor și pentru a lucra burta. În plus, datorita dificultății exercițiului și grupelor musculare implicate, ard foarte multe calorii. Puteți începe fără greutate și apoi adăugați o ganteră sau un disc.

  • Ridicați-vă, luați gantera sau discul în mâini la înălțimea pieptului și faceți un pas înainte cu piciorul drept, pe care trebuie să-l flexați astfel încât corpul să coboare. Piciorul stâng merge către 90 de grade până atinge podeaua.
  • În această poziție, întoarceți trunchiul spre stânga, întinzând puțin brațele.
  • Reveniți la poziția inițială și faceți același lucru pe cealaltă parte.

Podul

Fată care face exerciții pentru a reduce burta lăsată

 

 

Acest exercițiu dă putere pelvisului și abdomenului inferior, așa cum se explică într-un studiu publicat de Jurnalul Brazilian de Terapie fizică. Din acest motiv, este ideal pentru femeile care tocmai au născut.

  • Întindeți-vă pe spate pe saltea și duceți brațele în lateral.
  • Îndoiți genunchii și puneți tălpile picioarelor pe sol.
  • Ridicați treptat pelvisul cât mai sus.
  • Pe sol rămân umerii și capul, pe lângă brațe și picioare.
  • Mențineți poziția timp de câteva secunde și coborâți spatele în poziția inițială.
  • După ce ați învățat acest exercițiu, puteți adăuga puțină greutate cu un disc pentru burtă.

Ridicarea picioarelor

În cele din urmă, acest exercițiu este foarte potrivit pentru a lucra pe burta lăsată datorită poziției orizontale, care vă permite să lucrați mai bine mușchii oblici interni:

  • Cu fața în sus pe saltea, întindeți picioarele larg și puneți mâinile sub coapse.
  • Ridicați picioarele, fără a le îndoi, astfel încât să fie perpendiculare pe sol.
  • Apoi, coborâți fără ca picioarele să atingă pământul.

Faceți exerciții pentru a reduce burta lăsată!

Grăsimea abdominală care are ca rezultat „căderea” burții nu trebuie redusă doar din motive estetice, ci și pentru sănătate. Potrivit unui studiu publicat de Jurnalul Spaniol de Cardiologie, grăsimea abdominală este direct legată de patologii precum hipertensiunea arterială și prediabetul.

După cum am menționat, exercițiile fizice și dieta sunt primele două acțiuni care trebuie întreprinse în fața acestei probleme. Amintiți-vă să aveți o dietă echilibrată și să urmați întotdeauna recomandările medicului.

This might interest you...
Durerea în abdomenul inferior: care sunt cauzele?
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Durerea în abdomenul inferior: care sunt cauzele?

Durerea în abdomenul inferior are mai multe cauze. Este mai frecventă la femei din cauza asocierii sale cu aparatul sexual feminin.