Obiceiuri care îngrașă și pe care nu le știați

Pentru a nu exagera la masă, este esențial să planificați meniul și să aveți ingredientele necesare. În caz contrar, veți fi tentați să mâncați ceva nepotrivit și vă veți îngrășa.
Obiceiuri care îngrașă și pe care nu le știați

Ultima actualizare: 18 Septembrie, 2021

Urmați o dietă și faceți exerciții fizice de mult timp, dar nu puteți atinge greutatea dorită. Poate, fără să vă dați seama, aveți niște obiceiuri
care îngrașă
și pe care nu le cunoașteți.

Ați variat dieta și ați schimbat rutina în sala de sport, ați eliminat multe alimente considerate „negative” și urmați instrucțiunile medicului și ale antrenorului. Deci, care este problema? De nu slăbiți?

Obiceiuri proaste care îngrașă

Să presupunem că respectați dieta și exercițiile fizice cu scopul de a pierde în greutate. Totuși, acest lucru nu are loc. De ce? Cu siguranță există anumite obiceiuri care nu vă permit să vă atingeți obiectivul.

Nu cunoașteți caloriile ingerate

Este adevărat că nu puteți petrece toată ziua citind etichete și calculând, dar să nu știți caloriile aproximative consumate poate fi periculos.

Vestea bună este că, în prezent, există aplicații mobile care vă pot ajuta. Trebuie doar să introduceți alimentele și cantitățile consumate. La sfârșitul zilei, aplicația vă va spune câte calorii ați consumat. Puteți vedea chiar și anumite recomandări.

Mâncați făcând altceva simultan

Fată care are obiceiuri care îngrașă

 

Uitatul la televizor în timp ce luați masa poate fi o idee foarte proastă, deoarece creierul nu are capacitatea de a indica faptul că stomacul este plin. La fel se întâmplă dacă citiți ziarul sau o carte. Stați departe de astfel de activități la masă.

Alegeți numai alimente light

Mergeți la supermarket și tot ce alegeți are o etichetă verde care spune „ 0%”, „ușor” sau „fără grăsimi ”. Poate că asta vă împiedică să slăbiți. Persoanele care aleg produse „dietetice” consumă cu aproape 30% mai multe calorii decât dacă ar alege produse obișnuite.

În unele dintre aceste alimente, grăsimea este înlocuită cu zahăr sau aditivi chimici. Astfel, o porție mică dintr-un aliment „obișnuit” este mai bună decât una mai mare dintr-un aliment „dietetic”.

Folosiți farfurii mari

Bol cu salată cu quinoa

 

V-ați gândit vreodată că servirea mâncării din farfurii uriașe poate fi contraproductivă? Bunele maniere spun că ar trebui să mâncați tot din farfurie. Prin urmare, dacă serviți porții mari, veți mânca mai mult.

Dormiți puțin (sau rău)

Insomnia și stresul sunt cei mai mari dușmani ai dietelor. Cu cât dormiți mai puțin, cu atât veți mânca mai mult. Organismul are nevoie de odihnă pentru a se recupera.

Și încă un lucru interesant: metabolismul energetic și producerea anumitor hormoni legați de somn și veghe pot fi de vină pentru foamea constantă.

Aveți în jur oameni obezi care au obiceiuri care îngrașă

 

Așa cum o cină în familie poate fi benefică, relațiile personale pot avea consecințe pozitive sau negative. De exemplu, dacă partenerul tău, cei mai buni prieteni și colegii de la birou sunt supraponderali, le vei împărtăși obiceiurile dăunătoare.

Săriți peste micul dejun

Omiterea micului dejun poate fi un alt obicei care duce la îngrășare, potrivit informațiilor furnizate de Harvard Health Publishing. Încercați să serviți un mic dejun bun consistent de a ieși din casă și veți descoperi că nu veți simți foamea până la prânz.

Micul dejun trebuie să fie compus din:

  • O cană cu orice infuzie
  • O porție de carbohidrați
  • Produse lactate, cereale și fructe

Nu planificați mesele

Obiceiuri care îngrașă la cumpărături

 

Dacă mergeți la nutriționist și acesta v-a făcut un meniu săptămânal, felicitări! O modalitate bună de a respecta acest lucru este să pregătiți mâncarea din timp și să o puneți în congelator.

Este important să modificați meniul pentru a nu vă plictisi și pentru ca organismul să nu se obișnuiască cu el. Dacă alegeți un fel de mâncare diferit în fiecare zi, corpul va trebui să lucreze mai mult pentru a profita de fiecare ingredient.

În cele din urmă, când mergeți la cumpărături, respectați lista făcută de acasă. Dacă mergeți la supermarket flămânzi, există șanse mai mari de a cumpăra alimente nesănătoase.

Spuneți adio acestor obiceiuri care îngrașă

Ați descoperit că aveți obiceiuri care vă pot submina eforturile de a slăbi? Dacă da, lăsați-le în urmă! A sosit timpul ca dieta și exercițiile fizice să dea roade.

Păstrați la îndemână gustări sănătoase pentru momentele în care vă este foame, acordați atenție porțiilor și evitați să săriți peste mese. Veți observa diferența. Urmați aceste sfaturi și începeți să trăiți sănătos!

S-ar putea să te intereseze...
Bicarbonatul de sodiu și slăbirea
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Bicarbonatul de sodiu și slăbirea

Recent, oamenii de știință au descoperit faptul că bicarbonatul de sodiu și slăbirea sunt strâns legate. Cum poți slăbi cu bicarbonat?



  • Hollands GJ, Shemilt I, Marteau TM, et al. Portion, package or tableware size for changing selection and consumption of food, alcohol and tobacco. Cochrane Database Syst Rev. 2015;2015(9):CD011045. Published 2015 Sep 14. doi:10.1002/14651858.CD011045.pub2
  • Di Milia, L., Vandelanotte, C., & Duncan, M. J. (2013). The association between short sleep and obesity after controlling for demographic, lifestyle, work and health related factors. Sleep Medicine. https://doi.org/10.1016/j.sleep.2012.12.007
  • Hairston KG, Bryer-Ash M, Norris JM, Haffner S, Bowden DW, Wagenknecht LE. Sleep duration and five-year abdominal fat accumulation in a minority cohort: the IRAS family study. Sleep. 2010;33(3):289–295. doi:10.1093/sleep/33.3.289
  • Pediatrics. 2011 Jun; 127(6): e1565–e1574. Is Frequency of Shared Family Meals Related to the Nutritional Health of Children and Adolescents? doi: 10.1542/peds.2010-1440
  • American Journal of Epidemiology, Volume 164, Issue 10, 15 November 2006, Pages 947–954, Association between Reduced Sleep and Weight Gain in Women. https://doi.org/10.1093/aje/kwj280
  • Harvard Health Publishing. Eating breakfast won’t help you lose weight, but skipping it might not either. https://www.health.harvard.edu/blog/eating-breakfast-wont-help-you-lose-weight-but-skipping-might-not-either-2019041916457