Ce este pruna umeboshi și care sunt proprietățile sale?

Pruna umeboshi este considerată un aliment medicinal în unele țări asiatice, precum China și Japonia. Indiferent dacă este mâncată ca atare sau folosită pentru a garnisi unele feluri de mâncare, este o alegere excelentă.
Ce este pruna umeboshi și care sunt proprietățile sale?

Ultima actualizare: 06 Octombrie, 2021

Pruna umeboshi este un produs tradițional japonez care a ajuns în multe țări. Acest soi este recoltat și fermentat cu sare și frunze de shiso (busuioc japonez) pentru perioade cuprinse între 6 luni și câțiva ani. Rezultatul final este o prună de dimensiuni mici, cu aspect ridat, de culoare roșu aprins. Aroma sa este un amestec de sărat și acid. În general, este folosită ca mirodenie în orice fel de fel de mâncare sau este consumată în porții mici.

Pentru populația generală, poate fi un condiment bun, ce poate fi inclus într-o dietă echilibrată și sănătoasă. Vă spunem cum o puteți include în mesele de zi cu zi și toate detaliile de care să țineți cont!

Valorile nutriționale ale prunei umeboshi

Deși este un fruct foarte mic, conținutul său de nutrienți este remarcabil. 100 grame de umeboshi conțin:

  • Energie: 33 kilocalorii
  • Proteine: 1 gram
  • Grăsime: 0 grame
  • Glucide: 10 grame
  • Fibre: 3,4 grame
  • Potasiu: 440 miligrame
  • Mangan: 0,2 miligrame
  • Vitamina B1 (tiamină): 0,2 miligrame
  • Vitamina A: 7 micrograme

Pruna umeboshi și beneficiile sale pentru sănătate

Populația din Japonia folosește pruna umeboshi de secole. Unele dintre proprietățile sale sunt cunoscute datorită practicilor tradiționale, dar uneori există și dovezi științifice care să le susțină.

Acestea sunt unele dintre beneficiile pentru sănătate ale prunei umeboshi:

  • Potrivit unui studiu publicat în World Journal of Gastroenterology, facilitează secreția salivară și procesul digestiv. În plus, datorită fibrelor, îmbunătățește problemele de motilitate intestinală, ajutând în situații de constipație.
  • Consumul de prune umeboshi asigură un aport de antioxidanți. Reacțiile chimice ale radicalilor liberi sunt necesare organismului. Dar, în exces, pot fi dăunătoare și, prin urmare, trebuie contracarate de antioxidanți. Acest posibil stres oxidativ a fost legat de apariția unor boli, cum ar fi ateroscleroza, bolile cardiace, bolile neurologice și problemele degenerative.
Carii dentare
Această prună are efecte antimicrobiene benefice în prevenirea cariilor dentare.

Recomandări pentru un consum sigur

De regulă, este un aliment sigur și bine tolerat. Cu toate acestea, dacă aveți simptome alergice sau disconfort după ingestie, este mai bine să evitați prunele umeboshi.

În plus, unul dintre aspectele nefavorabile este cantitatea mare de sodiu. Din acest motiv, este necesar să le consumați în cantități mici și să le evitați în caz de nefropatie, insuficiență renală și hipertensiune arterială.

Cantitatea zilnică recomandată este dificil de stabilit, deoarece depinde de fiecare persoană. Puteți consuma 1 prună de 3-4 ori pe săptămână.

Cum se folosește pruna umeboshi în bucătărie

Pruna umeboshi este un produs foarte astringent, cu o aromă acidă și sărată foarte concentrată. Din acest motiv, este utilizată în cantități mici în bucătărie.

Sub formă de piure, poate fi adăugată în tot felul de sosuri, vinaigrete sau supe reci, precum gazpacho. Este, de asemenea, o opțiune bună pentru a garnisi mâncărurile din carne sau pește, singură sau alături de alte ingrediente, cum ar fi tahini.

Dacă este folosit întreagă, poate fi pusă lângă cereale și leguminoase sotate sau înăbușite. Este ideală pentru prepararea rețetelor japoneze. Orezul cu aromă de prune este unul dintre cele mai populare meniuri la micul dejun.

Pruna umeboshi este folosită și pentru a prepara remedii tipice medicinei orientale tradiționale. Uneori, este amestecată cu kuzu sau shoyu.

Rețetă pentru a pregăti prune umeboshi acasă

Prunele umeboshi sunt ușor de găsit în magazinele specializate, fie în bucăți întregi, fie sub formă de piure. Dar, dacă vreți să experimentați, există posibilitatea să le faceți acasă.

Alegeți prune din soiul Claudia. În afară de acestea, este nevoie doar de puțină sare și de un timp de așteptare.

La 2 1/2 kilograme de prune se folosesc 200 grame de sare fină. Așezați prunele într-un castron mare, acoperiți-le cu apă rece și înmuiați-le peste noapte într-un loc răcoros. A doua zi, strecurați și transferați fructele într-un vad din lemn, ceramică sau plastic de uz alimentar.

Adăugați sarea deasupra și înmuiați bine toate fructele cu mâinile. Apoi, acoperiți cu o cârpă de muselină și puneți obiecte grele deasupra pentru a exercita presiune.

Așezați vasul într-un loc răcoros, uscat și întunecat. Trebuie să rămână acolo câteva săptămâni (2 în cazul exemplarelor mici și 3 dacă sunt mai mari). Din când în când, verificați starea saramurii. Dacă apare mucegaiul la suprafață, trebuie să îl eliminați.

Apoi, puneți prunele la soare pentru a le usca timp de 3 zile pe un covoraș de masă din ratan. Noaptea, puneți-le înapoi în saramură. În ultima zi de uscare, puneți lichidul rămas și păstrați-l într-o sticlă de sticlă. Acest oțet de umeboshi poate fi folosit ca garnitură.

Prunele fermentate sunt păstrate în pungi de plastic cu fermoar sau borcane de sticlă. În acest fel, ele rămân în stare bună pentru o lungă perioadă de timp. Aspectul de lichid similar cu siropul este normal și ajută la conservarea prunelor.

Pruna umeboshi cu orez

Pruna umeboshi: mâncarea medicinală japoneză

După ghimbir sau wasabi, este timpul să cunoaștem pruna umeboshi. Este un aliment sănătos, deoarece ajută sistemul digestiv, este antioxidant și oferă o cantitate mare de nutrienți. Pruna trebuie consumată în cantități moderate.

Este o mâncare cu un loc binemeritat în cămară. Puteți chiar să o luați în călătorii, deoarece vă poate ajuta cu mici probleme de sănătate!

S-ar putea să te intereseze...
Învaţă cum să prepari cartofi sănătoşi şi delicioşi
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Învaţă cum să prepari cartofi sănătoşi şi delicioşi

Prăjiţi, copţi, fierţi, cu sau fără coajă… Cum să prepari cartofi sănătoşi, fără să faci sacrificii legate de gust? Îţi vom arăta în acest articol.



  • Cuevas O. El equilibrio a través de la alimentación. Junio 2007. IFP Sanitario Roger de Llúria.
  • Maekita T, et al. Japanese apricot improves symptoms of gastrointestinal dysmotility associated with gastresophageal reflux disease. World Journal of Gastroenterology. Julio 2015. 21(26): 8170-8177.
  • Seneviratne CH, et al. Prunus mume extract exhibits antimicrobial activity against pathogenic oral bacteria. International Journal of Pediatric Dentistry. Julio 2011. 21(4): 299-305.
  • Utsunomiya H, et al. Fruit-juice concentrate of Asian plum inhibits growth signals of vascular smooth muscle cells induced by angiotensin II. Life sciences. Diciembre 2002. 27;72(6): 659-67.