Săritul peste cină te ajută să slăbești?

10 August, 2020
Servitul cinelor târzii este unul dintre principalele motive care îi determină pe oameni să crească în greutate. Cu toate acestea, săritul peste cină nu este o idee bună. Află mai multe despre modul în care obiceiurile tale de la cină îți pot afecta greutatea!

Mulți oameni aleg să sară peste cină atunci când încearcă să slăbească. Săritul peste cină te ajută să slăbești? Răspunsul la această întrebare este un pic complicat. Totul depinde de ceea ce mănânci, dacă ai mai mâncat înainte și cât de des ai mâncat.

Săritul peste cină te ajută să slăbești?

Specialiștii ne recomandă să nu sărim peste nicio masă principală a zilei, deoarece nu ar trebui să încetăm să mâncăm pentru a pierde în greutate. În schimb, ar trebui să ne asigurăm de faptul că alimentele pe care le consumăm sunt sănătoase.

Poți servi o salată, carne de pui la grătar sau file de pește la cină pentru a nu câștiga în greutate. Cu toate acestea, dacă decizi să sari peste cină, dar ai mâncat mâncăruri grase și de calitate nutritivă scăzută în timpul zilei, vei câștiga cu siguranță mai multe kilograme decât dacă ai fi mâncat oricare dintre felurile menționate mai sus la cină.

Deși nu trebuie să consumi o masă grea, cina îți oferă ultimii nutrienți ai zilei. Astfel, aceasta scurtează perioada postului de peste noapte. În plus, după cum probabil știi deja, cu cât vei petrece mai multe ore cu stomacul gol, cu atât îți va fi mai foame a doua zi.

Dacă nu sari peste cină, ci servești o gustare hrănitoare și sănătoasă, diferența dintre a servi cina și a nu mânca deloc nu va conta la fel de mult. Însă, alimentele pe care le consumi la cină nu sunt identice cu cele pe care le poți mânca drept gustare de după-amiază. Așadar, dacă preferi această opțiune, asigură-te că alegi doar alimente sănătoase.

În loc să sari peste cină, este mai bine să mănânci mai devreme

Femeie care toarnă ulei peste salată
Deși săritul peste cină pare să fie o alegere bună pentru a pierde în greutate, este mai bine să servești această masă. Important este să alegi alimente bogate în nutrienți și sărace în calorii.

Mass-media, precum publicația The New York Times, a atras atenția asupra obiceiului românilor de a lua cina după ora 10 PM. Deși dezbaterea cu privire la ora potrivită pentru cină este o problemă de actualitate, țara noastră nu a decis să facă ultimul pas pentru a sincroniza programul de lucru cu ritmul logic al planetei.

Servirea de mese târzii este un factor cheie care poate duce la creșterea în greutate. De fapt, rezultatele unui studiu realizat de cercetătorii spanioli, care au fost publicate în Jurnalul Internațional al Obezității, au confirmat beneficiile servirii cinei mai devreme. De asemenea, Universitatea din Louisiana a publicat alte rezultate care au susținut această teorie.

Îți recomandăm:

7 reţete pentru cină care te ajută să slăbeşti

Sfaturi pentru a pierde în greutate fără a sări peste cină

Nu există nicio regulă specifică pentru a determina cina perfectă pentru a pierde în greutate, deoarece totul depinde de gusturile și puterea voinței fiecăruia. Cu toate acestea, un numitor comun este servirea de proteine și legume la cină (mai degrabă pește decât carne roșie).

Salatele nu sunt întotdeauna o alegere bună

Persoană care crede că săritul peste cină te ajută să slăbești
Salatele sunt o alegere bună pentru o cină ușoară și sănătoasă. Cu toate acestea, evită rețetele încărcate cu calorii.

Numeroase tipuri de salate conțin o mulțime de ingrediente bogate în calorii. Uneori, este mai bine să mănânci pește cu legume decât să faci o salată cu un sos nesănătos sau alte ingrediente de tip fast food.

În ceea ce privește alimentele sănătoase dintr-o salată, este recomandat să includem:

  • Proteină slabă
  • Grăsimi nesaturate, cum ar fi uleiul de măsline extravirgin sau nuci (fără a exagera)
  • Legume de sezon

Ai grijă la produsele „light”

Consumul de produse „light”, „dietetice” sau „cu conținut scăzut de calorii” devine din ce în ce mai popular. Cu toate acestea, specialiștii indică faptul că aceste produse sau meniurile care le includ nu sunt concepute de nutriționiști. Prin urmare, consumul lor zilnic nu este o garanție că acestea sunt cea mai bună alegere pentru pierderea în greutate.

Îți recomandăm:

Rețetă de paste cu lămâie și creveți pentru cină

Concluzie

Dacă încerci să slăbești, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să stabilești ghiduri alimentare care să-ți acopere nevoile calorice și nutriționale. De asemenea, îți recomandăm să încerci să mănânci mai devreme.

Săritul peste cină ca să slăbești nu este o idee bună. Ar trebui să încerci să servești cinci mese pe zi, distribuind nutrienții în mod corespunzător. Faimoasa zicală „Mănâncă ca un rege dimineața, ca un prinț la prânz și ca un cerșetor la cină” este corectă. Trebuie să servești la cină preparate ușoare și sănătoase.

În cele din urmă, nu uita să faci exerciții fizice timp de cel puțin 30 de minute în fiecare zi și să bei multă apă. Acest lucru este esențial pentru a pierde în greutate.

  • Aira, C. (2006). La Cena. Ficciones.
  • Keller, K., Rodríguez López, S., & Carmenate Moreno, M. (2015). ¿Cómo se asocian las conductas de consumo de alimentos con la ingesta de frutas y verduras en adultos Españoles? Nutricion Clinica y Dietetica Hospitalaria. https://doi.org/10.12873/351keller
  • Okada C, Imano H, Muraki I, Yamada K, Iso H. The Association of Having a Late Dinner or Bedtime Snack and Skipping Breakfast with Overweight in Japanese Women. J Obes. 2019;2019:2439571. Published 2019 Mar 3. doi:10.1155/2019/2439571
  • Aparicio A, Rodríguez-Rodríguez EE, Aranceta-Bartrina J, et al. Differences in meal patterns and timing with regard to central obesity in the ANIBES (‘Anthropometric data, macronutrients and micronutrients intake, practice of physical activity, socioeconomic data and lifestyles in Spain’) Study [published correction appears in Public Health Nutr. 2018 Jun;21(8):1588]. Public Health Nutr. 2017;20(13):2364–2373. doi:10.1017/S1368980017000635