7 fructe bogate în apă pentru hidratare
 

7 fructe bogate în apă pentru hidratare

Deși pepenele verde este unul dintre cele mai cunoscute fructe pentru hidratare, ananasul îndeplinește și el această funcție, este antiinflamator și previne retenția de lichide.
7 fructe bogate în apă pentru hidratare
Maria Patricia Pinero Corredor

Verificat și aprobat de nutriționistul Maria Patricia Pinero Corredor.

Ultima actualizare: 15 decembrie, 2022

Consumul zilnic de apă este unul dintre obiceiurile pe care trebuie să le adoptăm dacă vrem să evităm problemele de sănătate. Deși îl trecem cu vederea, acest lichid interferează cu funcționarea tuturor organelor și sistemelor corpului. Consumul de fructe bogate în apă ajută la reglarea nivelului de hidratare.

Asimilarea apei întărește funcționarea rinichilor și ajută la filtrarea sângelui pentru a elimina substanțele reziduale. Apa este esențială pentru procesul de oxigenare a celulelor și, în plus, participă la funcțiile metabolice și cardiace.

De aceea trebuie consumată în cantități mari, nu doar ca atare, ci și profitând de fructele care o conțin. Mai jos, vă prezentăm cele mai bune fructe bogate în apă pentru hidratare!

7 fructe bogate în apă pentru hidratare

1. Ananas

Ananasul pe lista de fructe bogate în apă

 

Ananasul este un fruct tropical care a devenit popular grație proprietăților sale diuretice și antiinflamatoare, așa cum au arătat studiile pe animale.

  • Compus din 85% apă, ananasul este un aliment cu puține calorii, care favorizează hidratarea celulelor, optimizând procesul de oxigenare.
  • Are o enzimă numită bromelaină, care îi conferă proprietăți digestive, antioxidante și de curățare.
  • Vitamina C, potasiul și magneziul din compoziția sa îmbunătățesc sănătatea imunitară și reduc riscul de boli și infecții.

2. Prune

Aceste fructe mici, care sunt bogate în apă, sunt cunoscute pentru beneficiile lor asupra sănătății digestive, deoarece îmbunătățesc mișcarea intestinală și ajută la prevenirea constipației.

  • Beneficiile lor se datorează conținutului de apă (87%) și fibre care hrănesc celulele și protejează sănătatea intestinală.
  • Prunele sunt o sursă importantă de vitamine și minerale, care ajută la îmbunătățirea funcției inimii.
  • Sunt utile pentru controlul colesterolului și, printre altele, ajută la detoxificarea sângelui.

3. Cireșe

Cireșele pe lista de fructe bogate în apă

 

O porție de 100 grame (aproximativ 10 cireșe) oferă doar 63 de calorii, iar cel puțin 85% din compoziție este apă.

  • Cireșele sunt un aliment hidratant care ajută la prevenirea îmbătrânirii premature a celulelor datorită conținutului de beta-caroten și vitamina E.
  • Li se atribuie proprietăți antiinflamatorii, ideale pentru a minimiza simptomele afecțiunilor articulare.
  • Îmbunătățesc funcționarea ficatului, favorizând eliminarea deșeurilor pentru a evita bolile.

4. Pepene galben

Pepenele galben este un fruct de vară care se consumă ca aliment răcoritor în timpul caniculelor.

  • Este un fruct hidratant care este format din peste 86% apă și oferă fibre și antioxidanți care protejează celulele.
  • Îmbunătățește funcția rinichilor, crescând producția de urină și evitând infecțiile.
  • Vitamina C din compoziția sa îmbunătățește sănătatea imunitară și crește sinteza de colagen în piele.

5. Pepene verde

Felii de pepene roșu

 

Acesta este unul dintre fructele cu cel mai mare conținut de apă. Aproximativ 90% din pepenele verde este doar apă. Acest fruct de sezon este una dintre cele mai bune alternative pentru a ne menține organismul hidratat, nu doar datorită aportului de lichide, ci și datorită conținutului de minerale. Cercetările au arătat faptul că:

  • Conține potasiu și magneziu, ambele elemente fiind necesare pentru echilibrarea electroliților organismului.
  • Are o cantitate considerabilă de vitamina C, așa că este recomandat în alimentația copiilor.
  • Oferă vitaminele liposolubile A și E, importante grație proprietăților antioxidante. În plus, ajută la reducerea riscului de probleme cardiovasculare.
  • Acționează ca un diuretic natural, favorizând eliminarea lichidelor reținute.

6. Grapefruit

Motivul pentru care grapefruitul hidratează organismul este faptul că mai mult de 85% din greutatea sa este apă. Este fructul citric cu cele mai puține calorii și este o sursă de vitamine și minerale esențiale.

  • Este recomandat în curele de slăbire, deoarece prelungește senzația de sațietate și ajută la stimularea eliminării toxinelor.
  • Are proprietăți diuretice și antiinflamatoare, care sunt benefice pentru sănătatea mușchilor și articulațiilor.
  • Antioxidanții săi îmbunătățesc procesul de regenerare a celulelor pielii, prevenind îmbătrânirea prematură.

7. Piersici

Piersici coapte

Cunoscute pentru gustul lor delicios și dulce, piersicile sunt fructe bogate în apă care oferă energie și ajută la hrănirea organismului.

  • Sunt alcătuite din 89% apă și sunt o sursă de vitamina A.
  • Carotenoizii și polifenolii lor ajută la protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ, prevenind deteriorarea țesuturilor.
  • Au proprietăți digestive și prebiotice, recomandate pentru ameliorarea constipației.
  • Ajută la purificarea ficatului și sunt utile pentru protejarea pielii împotriva efectelor toxinelor.

Ați inclus aceste fructe în dieta obișnuită? Dacă vă este greu să beți cantitatea potrivită de apă, creșteți-vă aportul din aceste alimente pentru a rămâne hidratați și sănătoși!

S-ar putea să te intereseze...
5 băuturi care provoacă deshidratare și pe care ar trebui să le evităm vara
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
5 băuturi care provoacă deshidratare și pe care ar trebui să le evităm vara

Vara, nu toate lichidele sunt potrivite deoarece există unele băuturi care provoacă deshidratare. Este mai bine să le eviți complet!




Conținutul acestei publicații are scop pur informativ. În niciun moment nu ar trebui să faciliteze sau să înlocuiască diagnosticele, tratamentele sau recomandările oferite de către un specialist. Consultă un specialist de încredere dacă ai îndoieli și cere acordul acestuia înainte de a începe orice procedură.