Merită să investești în haine de designer? Ce ar trebui să le știi
Când vine vorba de cumpărarea hainelor, există multe prejudecăți cu privire la modul de a le alege. Pe de o parte, există presiunea socială; pe de alta, nevoia de a-ți păzi buzunarul. De asemenea, considerațiile legate de materiale, calitate și procesele de producție joacă un rol important. Acest lucru ridică eterna întrebare: merită să investești în haine de designer sau nu?
A cumpăra haine de la mărci celebre poate fi interpretat social ca un semn de distincție și prestigiu. În mod similar, îmbrăcămintea de marcă tinde să aibă o calitate superioară, care garantează durabilitatea în timp.
Factorul economic ne face să optăm pentru îmbrăcăminte generică, pentru că nimeni nu se simte rău când economisește și cumpără mai multe haine. Cu toate acestea, este o greșeală să te bazezi doar pe preț atunci când cumperi haine.
Merită să investești în haine de designer?
Dincolo de brandul în sine, există elemente mai importante de luat în considerare atunci când faci o alegere. De fapt, există factori etici, tehnici și chiar psihologici.
În plus, trebuie avut în vedere că un brand cunoscut nu este întotdeauna o garanție a calității. Sunt designeri care au devenit foarte celebri, iar produsele lor costă mai mult doar din cauza prestigiului.
Recomandăm: 10 sfaturi pentru a purta pantaloni evazați
Materiale și calitate
Examinează materialele și calitatea articolelor de îmbrăcăminte. Aceștia sunt factorii care garantează că obiectele pot să reziste în timp.
De fapt, investiția în articole de îmbrăcăminte de bună calitate, care sunt mai scumpe inițial, dar rămân în stare bună ani de zile, este mai profitabilă decât cumpărarea de articole de îmbrăcăminte ieftine care rezistă puține utilizări. Există designeri care nu sunt la fel de cunoscuți, dar care folosesc procese de fabricație responsabile și de înaltă calitate.
Responsabilitate socială și de mediu
Este cunoscut faptul că industria modei este una dintre cele mai poluante. Potrivit organizației Greenpeace, moda generează 10% din emisiile globale de carbon.
Pe lângă criteriile de mediu, este important să se ia în considerare și etica din spatele modei. Unele zone ale industriei modei sunt acuzate de exploatare prin muncă, în special în țările asiatice.
O asociație care reprezintă peste 100 de organizații cu sediul în India de Sud a creat Declarația Tamil Nadu, care solicită mărcilor de îmbrăcăminte să oprească exploatarea gravă și încălcările drepturilor omului. Din aceste motive, cunoașterea politicilor sociale și de mediu ale companiilor de modă este cheia pentru a determina dacă merită să investești în haine de designer.
Tehnologie și design
Brandurile de îmbrăcăminte au prețuri mai mari și pentru că produc articole vestimentare specializate. Acest lucru se întâmplă atunci când creează ținute pentru activități sportive sau care răspund unor nevoi foarte specifice. Tehnologiile oferă mai mult confort și bunăstare.
Ce vrei să demonstrezi investind în îmbrăcăminte de marcă?
De obicei, există tendința de a dori să avem obiecte de marcă pentru a arăta un oarecare prestigiu sau pentru a fi la modă. De multe ori, acele dorințe de a cumpăra ceea ce este în trend, în realitate, se bazează pe a nu vrea să fii exclus. Astfel de speculații sunt adesea promovate de celebrități sau influenceri.
Din acest motiv, nu are rost să urmărești orbește moda celebrităților. Un studiu realizat de Universidad del Norte de Columbia, intitulat „Cumpărare impulsivă și materialism la tineri”, indică faptul că aspectul fizic a fost un criteriu pentru obținerea succesului în muncă, social și chiar sentimental. Publicitatea a profitat de acest concept pentru a crea nevoi fictive.
Materialismul este o tendință care spune că, cu cât consumi mai mult, cu atât ești mai aproape de fericire. Din acest motiv, campaniile educaționale despre cumpărături și atitudinea materialistă a copiilor sunt foarte importante.
Este important să știi de ce vrei să cumperi haine și dacă există un factor emoțional care te determină să cumperi haine impulsiv. De fapt, cumpărăturile nu sunt sursa adevăratei fericiri. Conștientizarea acestui lucru ne poate ajuta să ne definim mai bine identitatea.
Citește și: Care sunt semnificațiile culorii albastru?
Alege moda circulară și fii creativ
Acesta este un concept care a fost inventat în ultimii ani pentru a defini produse care au un impact negativ scăzut asupra mediului și care implică procese de producție responsabile. Adică, sunt o alternativă la ceea ce este cunoscut sub numele de fast fashion.
Pentru a cumpăra haine responsabil, este necesar să cunoști procesele de producție și să iei decizii conștiente. De asemenea, poartă o îmbrăcăminte cât mai mult timp posibil și nu ignora problemele de mediu. Poți să-ți aranjezi șifonierul într-un mod mai ecologic!
Amintește-ți că valoarea ta ca persoană nu este definită de cantitatea de haine pe care o ai sau de mărcile care alcătuiesc garderoba proprie. Dimpotrivă, autenticitatea este adevărata valoare. Dacă ai creativitate, poți avea cu siguranță o garderobă cu o notă personală impresionantă.
Toate sursele citate au fost revizuite în profunzime de către echipa noastră pentru a asigura calitatea, fiabilitatea, actualitatea și valabilitatea lor. Bibliografia acestui articol a fost considerată fiabilă și precisă din punct de vedere academic sau ştiinţific.
- Arocas, R.L., Arrieta, S.P., & Botero, M.M. (2004). La Compra Impulsiva y el Materialismo en los jóvenes: Estudio exploratorio en Estudiantes Universitarios de Barranquilla (Colombia).
- Fast fashion: de tu armario al vertedero. (s/f). Greenpeace.org. Recuperado el 14 de diciembre de 2021, de https://www.greenpeace.org/mexico/blog/9514/fast-fashion/
- (S/f). Tamilnadudeclaration.org. Recuperado el 13 de diciembre de 2021, de https://tamilnadudeclaration.org/
Acest text este oferit numai în scop informativ și nu înlocuiește consultarea cu un profesionist. În caz de îndoieli, consultați-vă cu specialistul dvs.